BEYOND THE SURFACE – ISPOD POVRŠINE: OPTIČKI ZVUK

objavljeno u: Objave | 0

Izložba / Koncert / Radionice / Panel

U utorak, 21.03.2017. u 19 sati, Salon Izidor Kršnjavi u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD) u Zagrebu ugostit će izložbu Optički zvuk, kojom će se predstaviti nova edicija projekta međunarodne suradnje Ispod površine, koji se odvija u organizaciji Udruge bivših učenika ŠPUD-a Zagreb – UBU i Instituta za medijsku arheologiju iz Beča (IMA) u trajanju od 21.do 31.03.2017.

17358775_377657165954712_2663876521269190433_o

Autori izlagači su multimedijalni umjetnici iz Austrije Klaus Filip, Arnold Haberl aka noid (Photophon, Sound illuminating a room. Looking with the ears.), Tamara Wilhem (Fade out), te zagrebačka umjetnica Vanda Kreutz koja izlaže instalaciju Nevidljivo svjetlo.

 

‘U elektroničko/digitalnim audio/vizualnim umjetnostima i njihovoj izvedbi, produkcija zvuka i slike obično je nevidljiva i oslobođena svoje tjelesnosti. Rezultat je publici često neshvatljiv. U isto vrijeme suočeni smo s mnogo različitih metoda produkcije i prezentacije ovog žanra umjetnosti: od hakiranja hardvera do kodiranja uživo, od nastupa uživo do instalacija. Projekt Ispod površine želi zagledati dublje u slojeve primijenjenih medija, reflektirajući o metodama i alatima koji se koriste za stvaranje umjetnosti. Uz pomoć rezultata ovog refleksivnog procesa izgradit će se kapaciteti za bolju komunikaciju s s općom zainteresiranom publikom, studentima, učenicima, organizatorima, umjetnicima, teoretičarima i kulturnim profesionalcima,’

ističu voditelji projekta.
Od 19.30 h slijedi koncertni program – ambijentalni glazbeni performans pod nazivom Optički zvuk.

 

“Svjetlo govori, svjetlo stvara glazbu.”

Tim riječima Emerich Spielmann predstavio je Superpiano na emitiranom programu bečke radio stanice RAVAG 1929. godine. Leon Theremin 1931. godine razvio je prvi optičko zvučnu ritmičnu mašinu (Rhytmicon) i ranih 30-ih ruski kompozitor Arseny Avraamov te njemački filmaš Oskar Fischinger započinju crtati zvučne valove na film. Krajem 50-ih Daphne Oram kreirao je Oramics, u međuvremenu u N.Y. u isto vrijeme austrijski kompozitor Max Brand razvijao je optički sintisajzer, koji se temeljio na istom principu Daphne Oramovog Oramics sistema.

 

Vanda Kreutz: Nevidljivo svjetlo
Vanda Kreutz: Nevidljivo svjetlo

 

Kroz seriju izložbi, radionica, razgovora i koncerata, umjetnici i istraživači pozvani su da osvijetle principe optičkog zvuka i uvedu ih u 21. stoljeće.
Koncertni performans izvode umjetnici Klaus Filip and noid (Sonic Luz – The comeback of the optosonic synthesizer) i Tamara Wilhelm na glazbenom instrumentu vlastite ručne izrade (DIY noise machines).
U sklopu projekta Ispod površine, 22.3. u 16 sati u Salonu Izidor Kršnjavi odvijat će se i radionice koje će voditi umjetnici Klaus Filip i noid (Playing Sonic Luz) te Tamara Wilhelm (Building DIY noise machines), nakon kojih u 18.30 sati započinju panel diskusije na kojma sudjeluju domaći i strani umjetnici-panelisti: Vitar Drinković (Process of perception), Klaus Filip i noid (The making of photophon und Sonic Luz) Miodrag Gladović i Bojan Gagić (Luminoacoustics), Hrvoje Hiršl (Interference), Ivan Marušić Klif (Somehow, everything starts with a dot), Vanda Kreutz (Invisible light), Elisabeth Schimana (Optical Sound in Austria and Russia), Tamara Wilhelm (The Making of fade out).

 

Izložba je otvorena do 31.3.2017. i može se razgledati u radnom vremenu Salona.

Ulaz na sva događanja je slobodan.

 

Impressum:

Projekt Ispod površine odvija se u sklopu projekta ‘Runaway Art ŠPUD’ (ALU, MSU), te uz potporu Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba.

Organizatori  i provoditelji  projekta:  Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb – UBU, IMA – Institut of Media Archeology (Beč)

Suradnici: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb, Sintoment, Organizam

Autori izlagači: Klaus Filip i noid, Vanda Kreutz, Tamara Wilhelm

Panelisti: Vitar Drinković, Klaus Filip i noid, Miodrag Gladović i Bojan Gagić, Hrvoje Hiršl, Ivan Marušić Klif, Vanda Kreutz, Elisabeth Schimana, Tamara Wilhelm

Koncert/radionice: Klaus Filip i noid, Tamara Wilhelm

Voditelji projekta: Bernarda Cesar, Marija Juza, Filip Pintarić, Elisabeth Schimana

Asistenti projekta: Margareta Belančić, Jelena Lovrec, Petra Matić, Marina Mršić, Neva Zidić

 

Više informacija:

FB: www.facebook.com/beyondthesurface2017

FB event/21.3./: www.facebook.com/events/885152608293917/

FB event/22.3/: www.facebook.com/events/1931619720458076/

https://www.facebook.com/UBU.Spud.Zg/

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

SaveVanda Kreutz: Nevidljivo svjetlo” width=”720″ height=”576″ /> Vanda Kreutz: Invisible Light[/caption] 

Embodiment in art tends to remain invisible. In electronic and digital, audio and visual arts, processes of sound and image production are hidden. The end result is often incomprehensible for the audience.

This genre of art deploys different methods of production and presentation. From hardware hacking to live coding, from live performance to installation.

This project attempts to look at deeper levels of the applied media. The focus of the reflective process is set on methods and tools used for the creation of art. The result is communication capacity building in the cultural domain, reaching out to students, pupils, organizers, artists, theorists, and professionals and the general audience.

 

Light speaks, light makes music

Emerich Spielmann used these words to present the Superpiano on the Vienna RAVAG radio broadcast in 1929.

In 1931, Leon Theremin developed the first optical sound rhytm machine – Rhytmicon.

In the early 1930s, both the Russian composer Arseny Avraamov and the German filmmaker Oskar Fischinger started drawing sound waves on film.

Daphne Oram created Oramics in the late 1950s. The Austrian composer Max Brand used the principles of the Oramic system to develop the optical synthesizer.

Artists and researchers are invited to illuminate the principles of optical sound and transfer them into the 21st century in a series of exhibitions, workshops, lectures and concerts.

Exhibition 21/03/2017 – 31/03/2017

Opening 21/03/2017 19:00

Klaus Filip and noid
photophon
Sound illuminating a room. Looking with the ears.

 

Tamara Wilhelm
Fade out

 

Vanda Kreutz

Invisible light

 

Opening concert 21/03/2017 19:30

 

Klaus Filip and noid
Sonic Luz
The comeback of the optosonic synthesizer.

 

Tamara Wilhelm
DIY noise machines

 

Workshops 22/03/2017 16:00

 

Klaus Filip and noid
Playing Sonic Luz

Tamara Wilhelm
Building DIY noise machines

 

Panel discussion Beyond the Surface 22/03/2017 18:30

 

Elisabeth Schimana
Optical Sound in Austria and Russia

 

Klaus Filip and noid
The Making of photophon und Sonic Luz

 

Vanda Kreutz

Invisible light

 

Hrvoje Hiršl

Interference

 

Tamara Wilhlem
The Making of fade out

 

Miodrag Gladović and Bojan Gagić

Luminoacoustics

 

Vitar Drinković

Process of perception

 

Ivan Marušić Klif

Somehow, everything starts with a dot

 

Impressum

Project organizers: The Association of Former Students of the School of Applied Arts and Design Zagreb – UBU, IMA – Institut of Media Archeology (Vienna)

Associates : School of Applied Arts and Design Zagreb, Sintoment, Organizam
Authors and exhibitors: Klaus Filip i noid, Vanda Kreutz, Tamara Wilhelm

Panelists: Vitar Drinković, Klaus Filip i noid, Miodrag Gladović i Bojan Gagić, Hrvoje Hiršl, Ivan Marušić Klif, Vanda Kreutz, Elisabeth Schimana, Tamara Wilhelm

Concert/workshops: Klaus Filip i noid, Tamara Wilhelm

Project managers: Bernarda Cesar, Marija Juza, Filip Pintarić, Elisabeth Schimana

Project assistants: Margareta Belančić, Jelena Lovrec, Petra Matić, Marina Mršić, Neva Zidić

 

The project is part of the Runaway Art ŠPUD project (ALU, MSU)

FB: www.facebook.com/beyondthesurface2017

FB event/21.3./: www.facebook.com/events/885152608293917/

FB event/22.3/: www.facebook.com/events/1931619720458076/

https://www.facebook.com/UBU.Spud.Zg/

 

Save

Save

Save